۰

گل قاشقی، این علف زیبای آفریقایی را بهتر بشناسید

ویپادی مگ | Vpadimag | مجله کشاورزی ویپادی مگ
بازدید 1662

گل قاشقی با نام های پپرومیا با نام گیاهشناسی Peperomia magnifolia جزو خانواده Piperaceae میباشد. وقتی عاشق نگهداری از گیاهان آپارتمانی شده اید و در این بین قرار است بخشی از محیط خانه را تبدیل به یک گلخانه شورانگیز و هیجانی کنید، قطعا در تکاپوی همنشینی با مناسب ترین گیاهان خانگی هستید. گیاهانی که بتوانند فضای زیستی خانه امن ما را تحمل کنند و برای سال ها در کنار ما با شور و نشاط زندگی کنند. در این بین محیط خانه ما که قرار نیست چهار فصل سال را تجربه کند، برای همین است که خیلی ها علاقه به نگهداری از گیاهان همیشه سبز دارند و نگهداری از گیاه گل قاشقی یکی از بهترین پیشنهادات برای آنها می باشد.

ویپادی مگ | Vpadimag | مجله کشاورزی ویپادی مگ

 

اگر می خواهید از گیاهی مقاوم، همیشه سرسبز و کاملاً مناسب برای حضور در فضاهای آپارتمانی پذیرایی کنید، گل قاشقی برای این میزبانی شما آمادگی کافی را دارد. این گل قاشقی در اصل گیاهی است علفی شکل که در همه ایام سال سبز و با طراوت می ماند. گیاه قاشقی این زندگی دائما سرسبز خود را از اجداد گرمسیری خود به ارث برده است. در واقع این گیاه علفی شکل که رشد کمی هم دارد، از گیاهان بومی در مناطق گرمسیری و نواحی مرکزی زمین یعنی آمریکای جنوبی و آفریقای مرکزی می باشد.

هنوز هم می توان در قلب جنگل ‌های متراکم گرمسیری در میان انبوه گیاهان وحشی و غول آسا، این علف همیشه سبز آفریقایی را پیدا کرد. وقتی در محیط زندگی گیاه مورد نظر ما فصل ها یکسان هستند و تغییرات آب و هوایی معنای خاصی ندارد، منطقی است که گیاهان یک جریان زیستی را در پیش می گیرند. برای همین است که گل قاشقی همیشه همراه برگ های سبز و زیبایی است. زیرا همیشه فکر می کند که در حال زندگی در یک جنگل گرمسیری می باشد. به این ترتیب ظاهراً باید در مقام میزبان همت کافی داشته باشید و این حس و حال بودن در یک جنگل گرمسیری را برای گیاه کم توقع خودتان آماده سازید.

قید به کم توقع بودن گیاه گل قاشقی کردیم. شاید همین نکته ساده اصلی ترین دلیل برای محبوبیت این گیاه دوست داشتنی شده است. زیرا گل قاشقی به غایت سرسختانه قادر است با اندک ناملایمات زیستی کنار بیاید و برای رشد و نمو خود چندان انتظارات دسته بالایی نداشته باشد. وقتی گیاه علفی شکل و کوچکی هستید و در بطن جنگل‌ های گرمسیری پای درختان تناور و گیاهان غول ‌آسا زندگی می کنید، نباید انتظار حضور نور زیادی را داشته باشید. این ماجرا داستان همیشگی اجداد گل قاشقی بوده است و حالا همان حس و حال را در ذات گیاهی خودشان همراه کرده اند و راهی خانه ‌های ما شده ‌اند.

به همین سادگی گل قاشقی تبدیل به یکی از کم توقع ترین گیاهان آپارتمانی خواهد شد. زیرا گیاهی است که ذاتاً عاشق ماندن در محیط های کم نور و فضاهای سایه ای شکل می باشد. همین خواسته، آنها را تبدیل به یکی از مناسب ترین گیاهان آپارتمانی کرده است. در عین حال حضور در پای گیاهان بلند قامت جنگل های گرمسیری باعث شده تا اجداد این گیاه نسبت به شرایط کم آبی هم سطح مقاومت بالایی داشته باشند.

خیلی ها بدشان نمی‌ آید که از گیاهان مقاوم در برابر کم آبی بهره ‌مند باشند تا به این ترتیب در زمان هایی که به مسافرت می روند، از طاقت گیاه خانگی خود اطمینان داشته باشند. اگر از این دست افراد هستید، مقاومت بالای گیاه گل قاشقی شما را شگفت زده خواهد کرد. به شکلی که قطعاً عاشقش خواهید شد.

اما بحث ما در این مقاله چیز دیگری است. قصد ما این است که بخواهیم در مقام یک گلخانه دار خانگی اما کاربلد ظاهر شویم و هنرمندانه از یک گل قاشقی نگهداری کنیم و حتی یک گام جلوتر، قدم هایی در تکثیر این گیاه زیبا برداریم. پس همراه ما بمانید تا از دنیای جذاب گل قاشقی بحث مفصل و جامع خود را پی بگیریم.

 

منبع: ویپادی مگ

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم