۰

توصیه های تغذیه ای مهم جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا

ویپادی مگ | Vpadimag | توصیه های تغذیه ای مهم جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا
بازدید 1290

این روزها با گسترش شیوع ویروس کرونا نگرانی ها و سوالات مختلفی در ذهن افراد ایجاد شده است که همه آن‌ها به یک هدف یکسان ختم می‌شود؛ چگونه از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنیم؟

از جمله سوالاتی که این روزها پرسیده می‌شود در رابطه با تغذیه مناسب در دوران کروناست؛ چه غذایی برای کرونا مفید است و چگونه می‌توان با تغذیه مناسب از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، با این مقاله از پیلتن شاپ همراه شوید.

تقویت سیستم ایمنی در مقابله با کرونا

تقویت سیستم ایمنی مهم ترین و موثرترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کروناست. استفاده از برخی داروها یا روش‌های متعدد و گاها عجیبی که در برخی سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی می‌شنویم، نه تنها کمکی به پیشگیری از این بیماری نخواهند کرد بلکه ممکن است سلامتی مان را نیز به خطر بیندازد.

با ورزش، داشتن رژیم غذایی مناسب و از همه مهم تر رعایت مسائل بهداشتی می‌توانید تا درصد قابل توجهی از ابتلا به بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا جلوگیری کنید.

تغذیه مناسب در دوران کرونا

ویپادی مگ | Vpadimag | توصیه های تغذیه ای مهم جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا

 

  • مصرف میوه، حبوبات و سبزیجات تازه را فراموش نکنید: کلم بروکلی، عدس، لوبیا، آجیل، هویج، کدو حلوایی، پیاز خام، سالاد، شلغم، سیب، میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال، نارنگی و گریپ فروت، سیر به صورت خام یا پخته، میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین A، گوجه فرنگی و اسفناج.
  • لبنیات کم چرب، کربوهیدرات و پروتئین‌ ها شامل: گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ به صورت پخته، مرغ پخته شده، جو دو سر، شیر، ماست، غلات سبوس دار، نان جو، برنج قهوه ای، سیب زمینی پخته.
  • روزانه 8 تا 10 لیوان آب مصرف کنید: آب مهم ترین ماده غذایی محسوب می‌شود که تجمع چربی و سموم در بدن جلوگیری می‌کند. در کنار مصرف آب می‌توانید از سایر نوشیدنی‌ها نیز استفاده کنید از جمله: چای، دمنوش‌های گیاهی، آب میوه‌ها و آب سبزیجات.
  • روغن‌هایی مانند روغن زیتون، ذرت، کنجد، کانولا و آفتاب گردان را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • مصرف مواد غذایی پر چرب، غذاهای آماده، نمک، شکر، نوشیدنی‌های کافئین دار و انرژی زا، شیرینی، کیک و شکلات را به حداقل برسانید.

تغذیه مناسب برای بیماران کرونایی

اگر خود و یا یکی از نزدیکان تان به کرونا مبتلا شده اید، مطمئنا به دنبال پاسخ این سوال هستید که غذای مفید برای کرونایی ها چیست؟ یا برای بهبود کرونا چی بخوریم؟

در رابطه با این مورد دو نکته را به خاطر داشته باشید:

1. اگر علائم کرونا را در خودتان مشاهده می‌کنید، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید. البته بروز هر کدام این علائم به معنای ابتلا به ویروس کرونا نیست اما در صورت داشتن علائم مهم و شایع به ویژه اگر به بیماری‌های زمینه ای مبتلا هستید، بهتر است به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

2. توصیه‌های غذایی عنوان شده در این مقاله به صورت عمومی و برای همه افراد نوشته شده است بنابراین اگر به بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های قلبی، فشارخون، دیابت و بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید یا به دلیل مصرف دارویی خاص از رژیم غذایی متفاوتی استفاده می‌کنید، حتما باید در این خصوص با یک پزشک متخصص مشورت داشته باشید.

خب به موضوع اصلی این بخش برمی‌گردیم.

غذاهای مناسب برای افراد کرونایی مشابه توصیه‌هایی ست که در بخش قبلی عنوان کردیم فقط لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. از مصرف مایعات سرد،غذاهای پرچرب و سنگین خودداری کنید. آش، سوپ و مایعات گرم بهترین گزینه برای افراد کرونایی محسوب می‌شوند.

بهتر است تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید و در هر وعده از مواد مغذی و در حجم کم استفاده کنید. حتما به خوبی میوه‌ها و سبزیجات را شسته و ضد عفونی کرده و گوشت، ماهی یا تخم مرغ را به نیز صورت کاملا پخته استفاده کنید.

نکات مهم برای رعایت بهداشت غذایی:

  • قبل از تهیه غذا دست‌ها را به خوبی با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید.
  • هنگام خرد کردن گوشت یا ماهی خام از چاقو و تخته آشپزی جداگانه ای استفاده کنید.
  • گوشت و تخم مرغ را کاملا بپزید.
  • از بشقاب و ظروف تمیز استفاده کنید.
  • از صرف غذا در رستوران‌ها و اماکن عمومی تا حد امکان خودداری کنید.
  • قبل از تهیه غذا ظروف مورد نیازتان را به خوبی بشویید.
  • پس از خرید، بسته بندی‌های خوراکی و مواد غذایی را به خوبی بشویید و ضد عفونی کنید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. فروشگاه اینترنتی پیلتن شاپ عرضه کننده انواع محصولات بهداشتی و مراقبتی با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید محصول مورد نظر خود به وب سایت پیلتن شاپ مراجعه کنید.

 

منبع: پیلتن شاپ

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم