۰

بوریس جانسون: تا سال ۲۰۳۵ تولید انرژی در بریتانیا ۱۰۰ درصد سبز می‌شود

ویپادی مگ | Vpadimag | مجله کشاورزی ویپادی مگ
بازدید 1154

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس می‌گوید این کشور تمامی انرژی موردنیاز خود را تا اواسط دهه آینده به صورت کامل از طریق منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

در واقع این کشور درنظر دارد تا سال ۲۰۳۵ میلادی به تولید کامل انرژی پاک دست پیدا کند که می‌تواند تحولی عظیم در حفاظت از محیط زیست باشد.

این موضوع در شرایطی مطرح می‌شود که بریتانیا ماه آینده، آماده میزبانی رهبران جهان برای اجلاس سرنوشت‌ساز سازمان ملل متحد است. جهان در شرایطی به سر می‌برد که موضوع از بین بردن کربن و ترسیم مسیری برای مبارزه با گرمایش فاجعه‌بار جهانی، بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

این کشور پیشتر نیز متعهد شده بود که تا سال ۲۰۲۴،‌ فروش کلیه وسایل نقلیه جاده‌ای آلاینده را به عنوان بخشی از برنامه‌های زیست محیطی و کاهش تولید کربن متوقف کند. از سوی دیگر، بریتانیا طی سال‌های اخیر به یکی از تولیدکنندگان اصلی انرژی بادی دریایی در جهان تبدیل شده است.

ویپادی مگ | Vpadimag | مجله کشاورزی ویپادی مگ

اظهارات جانسون با افزایش قیمت گاز در سراسر جهان همزمان شده است. در نتیجه چنین رویکردی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های زندگی در فصل زمستان شود.

بریتانیا با انبوهی از مسایل برای پیشبرد چنین تصمیمی روبرو است و تولید انرژی پاک می‌تواند به کاهش وابستگی به گاز طبیعی نیز منجر شود. جانسون در اظهارات خود به این نکته اشاره کرده که رویکردهای این چنینی به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، جانسون در مصاحبه دیگری که چند روز قبل منتشر شد به این نکته اشاره کرده بود که بریتانیا به دنبال جایگزینی رآکتورهای قدیمی است.

«داگ پار»، دانشمند ارشد سازمان غیرانتفاعی «Greenpeace» انگلستان از اظهارات جانسون در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر استقبال کرد، اما وی معتقد است که دولت بریتانیا به صورت نادرستی به فناوری هسته‌ای گرانقیمت‌‌تر وابسته است. وی می‌گوید اگر دولت بخواهد از صنایع هسته‌ای حمایت کند، استفاده از فناوری‌های مرتبط با انرژی تجدیدپذیر کندتر خواهد شد.

 

منبع: euronews

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم