۰

پرورش موز با پوست خوراکی در ژاپن

بازدید 1281

احتمالا تا به حال نشنیده اید که فردی پوست موز را بخورد اما حالا گونه جدیدی از این میوه تولید شده که این امر را ممکن می کند.

نوع اصلاح شده ای از موز همراه با پوست خوراکی اخیرا توسط جمعی از کشاورزان ژاپنی پرورش داده شده که «مانجی» نام دارد. این کلمه در ژاپن برای توصیف «غیرممکن» ها مورد استفاده قرار می گیرد و حالا ظاهرا در موز نمود یافته است.

محققان مزرعه ای به نام D&T در منطقه اوکایاما این میوه را با استفاده از متد تازه ای به نام «انجماد بیدارباش» تولید کرده اند؛ در این روش درختان موز در دماهای زیر صفر درجه رشد پیدا می کنند تا گیاه آنها یخ بزند و بعد مجددا آنها را درون خاک دیگری می کارند.

در واقع در متد ابداعی پژوهشگران ژاپنی موزهایی که بیشتر در مناطق گرمسیری دیده ایم در محیط های سرد رشد می یابند و فضایی شبیه به عصر یخی برایشان شبیه سازی می شود.

فرایند یخ زدن همچنین به میوه ها امکان میدهد تا سریع تر از حد معمول برسند. به طور معمول دو سال زمان نیاز است تا موز به رشد کامل برسد اما در این شیوه این میوه ظرف چهار ماه می رسند.

اما با وجود فرایند سریع رشد این گونه از موز،‌ حتی اگر ساکن ژاپن هم باشید باز به سختی می توانید آنها را خریداری کنید. این موزها تنها از طریق یک فروشگاه خاص در کل کشور ژاپن عرضه می شوند و حتی اگر بتوانید سری به این فروشگاه (Fruit Corner of Tenmanya Okayama) بزنید باز هم لازم است بدانید که به صورت هفتگی تنها ۱۰ عدد مانجی در آن عرضه می گردد.

با این حال اگر مشخص شود که این موز های اصلاح شده طرفداران زیادی دارند به احتمال زیاد تغییرات قابل توجهی در فرایند عرضه آنها صورت میگیرد.

اما باید اشاره کنیم که درست مانند هر میوه دیگری در ژاپن مانجی هم قیمت پایینی ندارد و یک عدد از آن ۵.۵۷ دلار (تقریبا ۲۶ هزار تومان) قیمت دارد. البته با در نظر داشتن اینکه پوست موز طعم چندان خاصی ندارد شاید پرداخت این مبلغ برای خرید یک مانجی زیاد هم منطقی نباشد با این حال آنطور که به نظر می رسد این میوه علاقمندان مختص به خود را پیدا کرده.

 

منبع: mashable

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم