۰

استارت آپ پایدار «عسل بدون زنبور عسل» MeliBio سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند

بازدید 1433

استارت آپ پایدار «عسل بدون زنبور عسل» MeliBio سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند

میلیاردها زنبور عسل تجاری با هزاران گونه گرده افشان بومی بر سر شهد رقابت می کنند و به کاهش خطرناک جهانی جمعیت آنها کمک می کند. قبلاً گزارش داده بودیم که چگونه فناوری گرده افشانی برای کاهش وابستگی به خدمات تجاری زنبور عسل توسعه می‌یابد، اما آیا کاهش تعداد کندوها به طور سهوی بر در دسترس بودن و قیمت عسل تأثیر می‌گذارد؟

تقاضا برای عسل زیاد است، انسان ها حداقل 9000 سال است که آن را مصرف می کنند. امروزه مصرف‌کنندگان بریتانیایی سالانه 86 میلیون پوند عسل دریافت می‌کنند که 95 درصد آن عسل وارداتی است که هزینه‌های زیست‌محیطی را به همراه دارد. سرویس تحقیقات اقتصادی USDA می گوید مصرف عسل در ایالات متحده از سال 1986 تقریباً دو برابر شده است و از 339 میلیون پوند به 603 میلیون پوند در سال 2020 رسیده است. اگر فناوری باعث کاهش کهیر شود، مصرف کنندگان بریتانیایی و آمریکایی نسبت به کاهش ذخایر عسل با مهربانی برخورد نمی کنند.

 

عسل بدون زنبور عسل؟

 

استارت آپ پایدار «عسل بدون زنبور عسل» MeliBio سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند

بنیانگذاران آرون شالر و دارکو ماندیچ

اگر امکان تولید عسل در آزمایشگاه وجود داشته باشد – عسلی که از نظر بیولوژیکی با عسل واقعی یکسان است، چه می‌شود؟ گیاهخواران می توانند آن را مصرف کنند و با خطر آلودگی ناشی از مواد شیمیایی اسپری شده در مزرعه که به طور کامل از مخلوط حذف می شود، ممکن است حتی خالص تر و سالم تر از عسل طبیعی باشد.

استارت‌آپ آمریکایی MeliBio (برکلی، کالیفرنیا) در فناوری انحصاری مبتنی بر زیست‌شناسی گیاهی، تخمیر دقیق و علوم غذایی پیشگام است که زنبورهای عسل را با میکروارگانیسم‌ها به عنوان وسیله‌ای برای تولید عسل جایگزین می‌کند. هدف MeliBio تولید عسلی است که با ترکیب مولکولی عسل ساخته شده از زنبور مطابقت داشته باشد و آن را بهبود بخشد.

MeliBio که در سال 2020 توسط دانشمند Aaron Schaller، دکترا و مدیر صنعت عسل Darko Mandich تأسیس شد، بر روی آوردن نوآوری به صنعت 9000 ساله جهانی عسل و پایدار ساختن آن تمرکز دارد، اما بدون به خطر انداختن طعم یا مزایای مرتبط با حشرات با کیفیت بالا. عسل ها

MeliBio پس از خروج از یک برنامه شتابدهنده استارت‌آپ پیشرو جهانی، Big Idea Ventures در نیویورک، ۹ سرمایه‌گذار را در ماه مارس سال جاری جذب کرد و ۸۵۰,۰۰۰ دلار آمریکا را در یک دوره اولیه سرمایه‌گذاری به پایان رساند. شش ماه بعد و این هفته CULT Food Science Corp، یک پلتفرم سرمایه‌گذاری با تمرکز انحصاری بر روی مواد غذایی تمیز و آزمایشگاهی، اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری استراتژیک را در MeliBio به پایان رسانده است.

سرمایه‌گذاری جدید CULT ماموریت خود را برای ایجاد مجموعه‌ای متمرکز از نوآورانه‌ترین، در مراحل اولیه، شرکت‌ها و دارایی‌های مواد غذایی در آزمایشگاه در سراسر جهان پیش می‌برد. این سرمایه‌گذاری همچنین سبد CULT را به عسل که بازار جهانی ۱۰ میلیارد دلاری است، متنوع می‌کند.

صنعت غذای آزمایشگاهی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و بسیار پراکنده است و تنها یک شرکت سهامی عام در حال حاضر در دسترس سرمایه گذاران در آمریکای شمالی است. بنابراین، CULT بر ایجاد فرصتی در کوتاه مدت برای افراد برای سرمایه گذاری در آینده غذا با ارائه دسترسی به گروهی امیدوارکننده از شرکت های خصوصی هیجان انگیز و مخرب در این بخش ها متمرکز است. در CULT، ما قویاً معتقدیم که آینده غذا مبتنی بر علم خواهد بود. علاوه بر پیگیری سرمایه‌گذاری‌های گوشتی و لبنیات پرورش‌یافته در آزمایشگاه، تیم ما با پشتکار در تلاش است تا سرمایه‌ای را برای نوآورانه‌ترین شرکت‌های مرحله اولیه در سراسر اکوسیستم غذایی تولید شده در آزمایشگاه شناسایی و به کار گیرد. تیم MeliBio دارای تخصص و اشتیاق بی‌نظیر است و ما از اینکه می‌توانیم از ماموریت آن‌ها برای پیشگام بودن عسل پایدار حمایت کنیم، بسیار هیجان‌زده هستیم.» Dorian Banks، مدیر عامل CULT، گفت.

همانطور که دارکو ماندیچ، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران MeliBio می‌گوید: «این دنیا جایی است که خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین غذا برای همه قابل دسترس است، اما نه با هزینه، ما منتظریم و با علاقه شاهد تلاش MeliBio برای کمک به رفع عدم تعادل اکوسیستم جهان هستیم. از پایداری سیاره ما.»

 

منبع: international-agriculture.com

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم