۰

اولین گلخانه زیر آب جهان با تنوع بیش از 100 نوع میوه و سبزی

اولین گلخانه زیر آب جهان با تنوع بیش از 100 نوع میوه و سبزی
بازدید 663

«باغ نمو» با شش گنبد بزرگ و شفاف، اولین گلخانه زیر آب جهان با تنوع بیش از 100 میوه و سبزی، در منطقه لیگوریا ایتالیا واقع شده است.

محیط اقیانوس ویژگی‌هایی از جمله ثبات دماٰ، جذب دی‌اکسید کربن و کنترل آفات را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و به همین دلیل برای کشاورزی شرایطی خوبی را فراهم می‌کند. باغ‌‌های رویایی زیر آب می‌تواند آینده کشاورزیرا تغییر دهد و گفته می‌شود تا سال 2050 چنین رویکردی در کشاورزی می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های خوب مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از اعماق اقیانوس‌ها برای کشاورزی ایده جالبی است و باغ‌هایی مانند باغ نمو می‌توانند نتایج خوبی برای آینده کره زمین به دنبال داشته باشند و هم از نظر عوامل محیطی و هم اقتصادی و مورفولوژیکی برای پرورش گیاهان مناسب هستند.

گلخانه‌های زیر آب در سال 2050

براساس اعلام سازمان ملل، جهان تا سال 2050 در شرایط آب و هوایی ناپایداری قرار می‌گیرد و تغذیه 9.3 میلیارد جمعیت جهانی نیاز به تدابیری دارد. شاید اعماق دریاها بتواند محیط مناسبی برای تامین بخشی از نیازهای غذایی بشر مورد استفاده قرار گیرد.

اولین گلخانه زیر آب جهان با تنوع بیش از 100 نوع میوه و سبزی

در حال حاضر بیش از 100 نوع سبزی و میوه مختلف در این گلخانه پرورش داده می‌شود که در بین آنها لوبیا و توت فرنگی هم وجود دارد. میوه‌ها و سبزیجات در داخل کره‌های شفاف رشد می‌کنند. محققان می‌گویند گیاهانی که به این روش در باغ نمو پرورش داده می‌شوند، غنی‌تر از گیاهانی هستند که با روش‌های سنتی رشد می‌کنند.

اولین گلخانه زیر آب جهان با تنوع بیش از 100 نوع میوه و سبزی

برای پرورش گیاهان در کره‌های شفاف نیاز به هوا وجود دارد و گفته می‌شود تقریبا 20,000 لیتر هوا روی بدنه‌ای از آب‌های سطحی در داخل هر گنبد نگهداری می‌شود. نور خورشید از میان آب عبور می‌کند تا به هوای داخل برسد و آن را گرم کند.

زمانی که در زمستان نور طبیعی کمتری وجود داشته باشد، LEDهایی که توسط سیم برق تغذیه می‌شوند، به عنوان منبع نور اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دمای آب بیرون و داخل گنبدهای شیشه‌ای طی روز و شب ثابت نگه داشته می‌شود و تبخیر آب در داخل گنبد، آب شیرین مورد نیاز گیاهان را تامین می‌کند.

 

منبع: agritechtomorrow.com

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم