۰

SupPlant آبیاری هوشمند را به نبرد با خشکسالی کنیا می آورد

SupPlant آبیاری هوشمند را به نبرد با خشکسالی کنیا می آورد
بازدید 1355

باران‌های ضعیف بین ماه‌های مارس و می تأثیر مخربی بر کشاورزی کنیا در سال جاری داشته است، به طوری که تخمین زده می‌شود 2.1 میلیون کنیایی به دلیل خشکسالی و برداشت محصول با گرسنگی مواجه شوند. در ماه سپتامبر کنیاتا، رئیس جمهور کشور با شکست محصولات کشاورزی، یک فاجعه ملی اعلام کرد. شرکت آبیاری هوشمند اسرائیلی SupPlant ، پروژه ای را برای کمک به آبیاری دقیق برای کشاورزان کنیایی و کاهش دائمی فشارهای خشکسالی های آینده آغاز کرده است.

این شرکت کار خود را با حدود نیم میلیون کشاورز ذرت که عمدتاً زن هستند، آغاز کرده است. ذرت محصول غالب در شرق آفریقا است، اما با خطراتی همراه است، زیرا در حالی که در آفتاب رشد می کند، یک محصول مقاوم به خشکی نیست. در طرح خشکسالی مانند طرحی که در سال2021 ارائه شد، ذرت قادر به رشد بیش از دو فوتی در ارتفاع نیست و گیاهان قبل از اینکه حتی شروع به تولید محصول قابل برداشت کنند پژمرده می شوند.

SupPlant فناوری جدید بدون حسگر؛ داده‌های آب و هوایی، گیاهان و آبیاری بیش از حد محلی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا به خرده‌مالک‌ها کمک کند از شکست محصول جلوگیری کنند. این طرح توصیه های آبیاری بسیار کم هزینه، پیش بینی آب و هوا و هشدارهای استرس محصول و همچنین راهنمایی زراعی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد تا مالکان خرد را در برابر تغییرات آب و هوایی انعطاف پذیرتر کند.

 

SupPlant آبیاری هوشمند را به نبرد با خشکسالی کنیا می آورد

به دلیل خشکسالی، اکثر کشاورزان زن برای آب باید 15 کیلومتر پیاده روی کنند. با توصیه‌های دقیق آبیاری SupPlant، کشاورزان دقیقاً می‌دانند که چه مقدار آب و چه زمانی برای کشت آسان‌تر ذرت در فصول آینده نیاز است.

برای رسیدن به این کشاورزان، SupPlant با PlantVillage که بخشی از دانشگاه ایالتی پن است، همکاری کرد. دیوید هیوز، بنیانگذار PlantVillage، توضیح داد که “داده های منحصر به فرد SupPlant ، تخصص زراعی و الگوریتم های اختصاصی SupPlant یک تغییر بسیار جالب را برای کشاورزانی که با تهدید خشکسالی روبرو هستند ارائه می دهد. آزمایش‌های اولیه ما موفق هستند و می‌خواهیم تحویل سریع‌تر را در مقیاس ببینیم و امیدواریم در فصل برداشت آینده شاهد نتایج فوق‌العاده‌ای باشیم.”

هدف SupPlant اطلاع رسانی دیجیتالی هر تصمیم آبیاری روی زمین است. این شرکت طی 18 ماه گذشته با ارائه خدمات به بازار سنتی AgriTech تولیدکنندگان شرکتی دوازده برابر شد و اخیراً 10 میلیون دلار سرمایه رشد برای ادامه این مسیر اعلام کرده است. با این حال، رهبری و سرمایه‌گذاران شرکت بر روی خدمت به انواع تولیدکنندگان برای ایجاد دنیایی پایدارتر متمرکز هستند. بیشتر شرکت‌های AgriTech  تنها 2 درصد از تولیدکنندگان جهان را هدف قرار می‌دهند و 450 میلیون کشاورز خرده‌مالک در سراسر جهان را نادیده می‌گیرند. تا سال 2022، SupPlant قصد دارد به حداقل 2 میلیون خرده مالک در سراسر آفریقا و هند خدمات رسانی کند.

SupPlant آبیاری هوشمند را به نبرد با خشکسالی کنیا می آورد

 

جفری سوارتز، مدیر عامل سابق تیمبرلند و یکی از بنیانگذاران Boresight Capital ، که آخرین دور سرمایه گذاری در  SupPlant  را رهبری کرد، گفت: “در حالی که تغییرات آب و هوایی بیداد می کند، راه حل SupPlant یک نمونه عینی از چگونگی تکنولوژی کلاس جهانی و هدایت تیم های اجرایی است که می تواند دنیای ما را بهبود بخشد. در سراسر انواع محصولات حیاتی و طیف وسیعی از جغرافیایی، از کشاورزان کوچک تا تولیدکنندگان مواد غذایی در مقیاس بزرگتر، ما از SupPlant حمایت می کنیم زیرا آنها به کشاورزان کمک می کنند غذای بیشتر و بهتر و پایدار تولید کنند.”

 

منبع: FOOD AND FARMING TECHNOLOGY

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم