۰

شش فناوری که به کشاورزان کمک می کند تا تکنیک های خود را بهینه کنند

شش فناوری که به کشاورزان کمک می کند تا تکنیک های خود را بهینه کنند
بازدید 1151

کشاورزی صنعتی است که همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهینه‌سازی تکنیک‌های خود، بهبود نتایج و در نهایت افزایش عملکرد محصول یا گله‌ای از دام بوده است. فناوری‌های جدید در طول سال‌ها ظهور و اقتباس شده‌اند و از تجهیزات سنتی‌تری که توسط حیوانات کشیده می‌شود فاصله گرفته و به سمت ابزارهای برقی رفته‌اند.

اکنون، این صنعت در میانه تغییر دیگری است، این بار به سمت فناوری های شبکه ای. در اینجا شش نمونه از فناوری‌هایی وجود دارد که به کشاورزان در بهینه‌سازی تکنیک‌های خود کمک می‌کنند.

سیستم های GPS

تقریباً همه این روزها از فناوری GPS برای همه چیز استفاده می کنند، از کاربرانی که در یک شهر جدید حرکت می کنند تا شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک که از آن برای ایجاد تبلیغات هدفمند بر اساس مکان سفر کاربران خود استفاده می کنند. این سیستم موقعیت یابی جهانی نیز در حال تبدیل شدن به یک ابزار ارزشمند برای کشاورزی است. برنامه های کاربردی برای فناوری مزرعه مبتنی بر GPS شامل موارد زیر است، اما محدود به این موارد هم نیست:

  • برنامه ریزی مزرعه
  • نقشه برداری میدانی
  • نمونه برداری از خاک
  • راهنمایی تراکتور
  • جستجوی محصول
  • برنامه های کاربردی با نرخ متغیر
  • نقشه برداری بازده

این تنها شروع فناوری GPSدر کشاورزی است. کاربردهای بالقوه، به خصوص در مواردی که بقیه فناوری های موجود در این لیست درگیر هستند، نامحدود هستند.

شش فناوری که به کشاورزان کمک می کند تا تکنیک های خود را بهینه کنند

 

سنسورهای هوشمند

اینترنت اشیا یک اصطلاح گسترده برای تعداد فزاینده ای از دستگاه های شبکه ای است که برنامه ریزی شده اند تا با هم کار کنند تا وظایف مختلف را انجام دهند.

در کشاورزی، این دستگاه‌ها به شکل حسگرها می‌توانند برای نظارت بر تقریباً هر متغیری که می‌تواند بر سلامت محصول تأثیر بگذارد، از سطح نور و رطوبت محیط گرفته تا دمای بیرونی و حتی رطوبت در خاک استفاده شود. هنگامی که به گیاه متصل می شود، این دستگاه ها می توانند سلامت محصول را کنترل کنند و به کشاورزان کمک کنند تا زمان بهینه برداشت را تعیین کنند.

تجهیزات و وسایل نقلیه مزرعه خودمختار

خودروهای خودران عالی هستند، اما وسایل نقلیه خودران در یک محیط کشاورزی می توانند کارهای بسیار بیشتری انجام دهند. وسایل نقلیه خودران، از تراکتور گرفته تا تلسکوپی و تجهیزات تخصصی تر مانند کوبنده، همگی می توانند به گونه ای برنامه ریزی شوند که وظایف خود را به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت انسانی انجام دهند. هر دارایی نیازمندی‌های تعمیر و نگهداری خاص خود را نیز دارد، اما فناوری‌های متصل می‌توانند به‌طور خودکار تجهیزاتی را که نیاز به تنظیم دارند، علامت‌گذاری کنند.

پهپادها را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که محصولات را از نظر آفات یا علائم بیماری رصد کنند و سپس به طور خودکار به کشاورز گزارش دهند. کار زیادی برای راه اندازی یک مزرعه لازم است که داشتن برخی ابزارهای مستقل می تواند به تحمل برخی از بارهای کاری کمک کند.

سخت افزار و نرم افزار خودکار

اتوماسیون تقریباً هر صنعتی را متحول می کند، وظایف پیش پا افتاده یا تکراری را به عهده می گیرد و کارگران ماهر را آزاد می کند تا استعدادهای خود را در جای دیگری قرار دهند. با جمعیت پیش بینی شده نزدیک به 10 میلیارد نفر تا سال 2050، کشاورزی جهانی باید تولید خود را حداقل 70 درصد افزایش دهد تا همه را سیر نگه دارد.

اتوماسیون مزرعه و سایر تاکتیک‌های کشاورزی پایدار به تغییر صنعت به گونه‌ای کمک می‌کند که بتواند جهان را بدون آسیب رساندن به محیط زیست برای انجام آن وظیفه تغذیه کند.

نمونه برداری خاک پیشرفته

بدون خاک غنی و مغذی، محصولات قبل از شروع تولید در مزرعه پژمرده می شوند و می میرند. تکنیک‌های تناوب زراعی می‌توانند به حفظ تغذیه کمک کنند، اما آن‌ها تنها خلاصه‌ای از آنچه که ممکن است در یک وسعت زمین درست یا غلط باشد را ارائه می‌دهند و نمونه‌برداری از خاک و تکنیک‌های آزمایش جامع، کشاورزان را از میزان دقیق مواد مغذی در خاک خود آگاه می‌سازد.

جمع آوری داده از راه دور

این یک فناوری نوظهور است که با جمع آوری داده ها به طور مستقیم از تجهیزات فعال در این زمینه کار می کند. می توان آن را برای تجهیزات سنتی یا خودمختار اعمال کرد و اطلاعات را در زمان واقعی به کشاورز منتقل کرد تا آنها بتوانند تنظیمات را بدون نیاز به منتظر ماندن قطعه ای از تجهیزات برای بازگشت به انبار در پایان روز انجام دهند.

این مجموعه از راه دور به کشاورزان و اپراتورها این امکان را می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌های خود فعال‌تر باشند تا اینکه صرفاً به مشکلات یا تغییرات در زمان وقوع واکنش نشان دهند.

نظارت بر آینده کشاورزی

صنعت کشاورزی در بحبوحه یک تغییر گسترده به سمت اینترنت اشیا، اتوماسیون و سایر فناوری‌ها قرار دارد که نقش بزرگی در تضمین اینکه کشاورزان می‌توانند با تقاضاهای رو به رشد جمعیت جهانی سازگاری داشته باشند، ایفا می‌کنند.

 

منبع: AGRITECHTOMORROW

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم