۴

N2 Applied هفت میلیون پوند برای گسترش فناوری کود دامی جمع آوری می کند

N2 Applied هفت میلیون پوند برای گسترش فناوری کود دامی جمع آوری می کند
بازدید 5017

شرکت نروژی N2 Applied هفت میلیون پوند دیگر که معادل 833 میلیون کرون است برای افزایش سرعت دسترسی تجاری به فناوری خود که کودهای دامی را به کود پایدار تبدیل می کند، در حالی که گازهای گلخانه ای را به دام می اندازد، جمع آوری کرده است.

 

در شرایطی که صنایع لبنی برای کاهش انتشار گاز متان تحت فشار بوده و تحت نظارت دقیق جهانی قرار گرفته است، تلاش زیادی برای توسعه این فناوری در حال انجام است که می تواند به این امر کمک کند.

سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در آخرین دور، که توسط کارل هانسون، مدیر اجرایی N2 Applied رهبری می‌شد و سطح سرمایه‌گذاری مشابهی را در اواخر سال گذشته دنبال می‌کرد، شامل Blue River Invest، Holta Invest، Joh.Johansen/NorgesGruppen و Ramussengruppen، علاوه بر برخی سرمایه‌گذاران جدید هستند.

این شرکت فناوری اختراع شده ای را توسعه داده است که کشاورزان را قادر می سازد تا انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داده و کود خود را با استفاده از زباله های آلی مایع مانند دوغاب یا هضم دام، هوا و برق تولید کنند.

 

N2 Applied هفت میلیون پوند برای گسترش فناوری کود دامی جمع آوری می کند

فرآیند مقیاس پذیر N2 باعث می شود که کود مجددا بین مصرف کننده های نهایی یعنی کشاورزان توزیع شود، بنابراین زنجیره های طولانی و گران قیمت را قطع کرده و نیاز به تولید کود شیمیایی بر اساس گاز فسیلی یا زغال سنگ را کاهش می دهد.

N2 Applied چندین آزمایش و پروژه آزمایشی را در نه کشور انجام داده است که حذف عملی گازهای گلخانه ای و بهبود عملکرد علفزارها و همچنین توانایی مهار بوی ناشی از نشت آمونیاک را نشان داده است. به دنبال این امر ، این شرکت اکنون در حال حرکت به منظور ارائه آزمایشات بیشتر و دسترسی کامل تجاری بین المللی به فناوری خود است ، زیرا برندهای لبنی و مزارع فردی به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از زنجیره تامین و تولید خود هستند.

کارل هانسون، مدیرعامل  N2 Applied ، گفت: “فناوری که عملاً گازهای متان و آمونیاک را حذف می کند، پیامدهای عمیقی برای بخش مواد غذایی لبنی و مزارع در اندازه های مختلف دارد.  پس از اثبات قابلیت های علمی واحدهای N2 در آزمایشات و محیط های متعدد، این سرمایه گذاری جدید، ما را قادر می سازد تا در راه اندازی تجارت در بخش لبنیات که اهداف جاه طلبانه ای را در مورد انتشار گازهای گلخانه ای تعیین کرده است و متان یک عامل بزرگ برای آن است ، تسریع بخشیم. وی گفت: “در حالی که صنایع لبنی برای مقابله با تأثیرات زیست محیطی خود درحال حرکت است، به دنبال نوآوری عملی است که بتواند با معرفی شیوه های جدید کشاورزی ، با بزرگترین مشکلات مقابله کند. در مجموع ، این یک رویکرد برای تولید پایدار مواد غذایی است که می تواند افراد بیشتری را قادر سازد تا با تأثیر بسیار کمتری بر جهان ما تغذیه کنند.

 

N2 Applied هفت میلیون پوند برای گسترش فناوری کود دامی جمع آوری می کند

در حالی که کاهش انتشار دی اکسید کربن کلیدی برای مدیریت اثرات تغییر آب و هوا است، متان نیز یک گاز گلخانه ای قوی است، به طوری که گزارش اخیر سازمان ملل متحد IPCC و کمیسیون اقتصادی آن برای اروپا اعلام کرده اند که متان حاوی بیش از ۸۰ برابر پتانسیل گرمایش جهانی دی اکسید کربن دریک دوره ۲۰ ساله است.

با استفاده از یک تکنیک علمی که فقط هوا و برق را برای دوغاب استفاده می کند، فناوری موجود در واحد N2 تبدیل پلاسما را انجام می دهد که متان و آمونیاک را با مواد زائد مایع “محبوس می کند” و کود پایداری تولید می کند. دوغاب تصفیه شده تولید شده در مزرعه می تواند نیاز به کود شیمیایی را کاهش داده و بنابراین انتشار گازهای گلخانه ای را بیشتر کاهش دهد.

Signe Bunkholt Saeter ، مدیر پایداری در NorgesGruppen ، گفت: “ما پتانسیل بالایی در این فناوری به عنوان یک راه حل کاربردی و نوآورانه برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در صنایع لبنی می بینیم. ما معتقدیم که حرکت به سوی این مرحله تجاری برای شروع تحقق وعده N2 Applied پس از تشویق به آزمایش ها و پروژه های آزمایشی مهم خواهد بود. ”

 

منبع: foodandfarmingtechnology

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کاربر گفت:

    مطلب بسیار جالب
    دستمریزاد

    1. زینب صالحی گفت:

      ممنونم

      1. لیلا طاهری فرد گفت:

        خواهش میکنم

    2. لیلا طاهری فرد گفت:

      خواهش میکنم

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم