۰

کشت چرخشی افقی برای نیرو بخشیدن به پروژه جدید کشاورزی شهری در کبک

کشت چرخشی افقی برای نیرو بخشیدن به پروژه جدید کشاورزی شهری در کبک
بازدید 889

یک شرکت جدید کانادایی متخصص در کشاورزی پایدار – Gigrow Urban Farms، سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری کانادا را برای ساخت اولین مزرعه شهری خود اعلام کرده است. این تاسیسات 24000 فوت مربعی که در پارک صنعتی وارنس واقع شده است به یکی از بزرگترین پروژه های کشاورزی شهری کبک تبدیل خواهد شد.

کشت چرخشی افقی – رشد تزریق گرانشی

Gigrow Urban Farms از شریک خلاقانه Gigrow که فناوری به نام باغ دوار تزریقی در کبک توسعه داده است استفاده خواهد کرد.سیستم غیرمعمول داخلی از گرانش برای چرخاندن گیاهان به دور یک درام روشن استفاده می کند تا فتوسنتز را به حداکثر برساند و در عین حال ریشه ها را اکسیژن می دهد و فضای مورد نیاز را به حداقل می رساند.

کشت چرخشی افقی برای نیرو بخشیدن به پروژه جدید کشاورزی شهری در کبک

                                                 

گیاهان در دما و رطوبت بسیار کنترل شده نگهداری می شوند در حالی که 90٪ آب کمتر و 65٪ مواد مغذی کمتری نسبت به کشت هیدروپونیک نیاز دارند. یک کاهو تنها در عرض 20 روز بالغ 18 اینچ می شود.

Gigrow Urban Farms با رشد 365 روزه محصول در سال، هدف خود را برای تولید حداکثر چهار میلیون راس کاهو و سایر سبزیجات برگدار در سال تعیین کرده است.

آندره ترمبلی، رئیس Gigrow Urban Farms می گوید: «کشت چرخشی افقی یکی از پایدارترین راه حل ها برای آینده کشاورزی است. ما مفتخریم که جایگزینی سبزتر با ردپای کربن به اندازه پنج برابر کوچکتر از سایر روش های کشاورزی ارائه دهیم! مزارع ما در یک محیط کنترل شده که 365 روز در سال در دسترس است، اداره خواهند شد. این بدان معناست که ما به فصول یا آب و هوا وابسته نیستیم. این یک گام مهم به سوی استقلال غذایی کبک است!»

مزارع شهری بیشتری تا سال 2026 هدف گذاری شده اند

با این زیرساخت جدید، Gigrow Urban Farms قصد دارد به حمایت از تلاش‌های دولت کانادا برای دستیابی به خودکفایی غذایی از طریق تولید محلی ثابت کمک کند. این مزرعه اولیه شهری اولین نقطه عطف برای این شرکت است که می خواهد سه تا چهار تاسیسات مشابه دیگر را در سراسر کبک طی پنج سال آینده بسازد. علاوه بر این، از آنجایی که فناوری مورد استفاده تمام معیارهای کشاورزی ارگانیک را برآورده می کند، این شرکت به دنبال دریافت گواهینامه ارگانیک برای محصولات خود در آینده نزدیک است.

مارتین دامفوس، شهردار وارنس، گفت: «شهر وارنس می‌خواهد به معیاری برای توسعه پایدار در کبک تبدیل شود. ما بسیار خوشحالیم که از شرکتی مانند Gigrow Urban Farms استقبال می کنیم که ماموریت آن کاملاً با ارزش های شهر ما هماهنگ است.

 

منبع: foodandfarmingtechnology

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر

فعال کردن اعلان سایت بله، ممنون نه، متشکرم